Sadržaj:

Korisno za one koji idu u Gruziju

Video: Korisno za one koji idu u Gruziju

Video: Переехал в Тбилиси. Жизнь в Грузии, которую от нас скрывают блогеры 2024, April
Anonim

Nedavno je Gruzija postala vrlo popularna destinacija za ruske turiste. Sve češće vidim objave na Instagramu, oglase, kritike - sve o ovoj zemlji.

Nedavno sam i sam otišao u Gruziju, tako blizu, ali po mnogo čemu za razliku od Rusije, zemlje. U ovom članku želim podijeliti neke aspekte putovanja koji će biti korisni turistima. Posebno za one koji putuju samostalno, bez korištenja usluga turističkih agencija.

Novac

Nacionalna valuta Gruzije je Lari. Po trenutnom tečaju, 1 GEL je približno 27-28 rubalja. Radi jednostavnosti izračuna, pomnožio sam sve lokalne cijene sa 30.

Druge valute nisu prihvaćene u Gruziji, pa će se novac ipak morati promijeniti. To se može učiniti i u Rusiji i već na licu mjesta, u Gruziji. Savjetujem vam da promijenite novac već na aerodromu, odmah po dolasku. Tečaj je svuda približno isti, pa nema posebne razlike u tome koje mjenjačnice odaberete.

Moram vas odmah upozoriti da bankovne kartice nisu prihvaćene svuda u Gruziji! I ne govorim samo o malim gradovima. U glavnom gradu zemlje, u Tbilisiju, skoro svugdje smo morali plaćati gotovinom. U restoranima, kafićima, podzemnoj željeznici, trgovinama mješovitom robom. A u gradu Borjomi su čak i prilikom prijave u hotel tražili da plate sobu u gotovini.

Općenito, kada se pripremate za putovanje u Gruziju, ponesite sa sobom maksimalni iznos gotovine. Ovdje se ne biste trebali oslanjati na bankovnu karticu.

Cijene

Sve je u Gruziji mnogo jeftinije nego u Rusiji. To se odnosi na hranu, hotelski smještaj, javni prijevoz i zabavu.

Evo nekoliko primjera. U centru Tbilisija možete zajedno večerati u dobrom restoranu za 25 GEL (odnosno za oko 700-750 rubalja). Jedna vožnja metroom košta 0,5 GEL, odnosno manje od 15 rubalja. Vožnja Ferris kotačima koštat će oko 5-10 GEL.

Generalno, najskuplje na putovanju u Gruziju su avionske karte. Iako, ako pokušate, možete pronaći više ili manje isplative opcije. Na primjer, bolje je rezervirati let unaprijed, dva do tri mjeseca prije putovanja, tada će karte biti jeftinije. Ako ste spremni putovati lagano, s malom torbom u ručnoj prtljazi i bez prtljage, možete letjeti nekim jeftinim avioprijevoznikom. Na primjer, Pobeda Airlines ima jeftine karte. Budući da ne mogu putovati bez kofera, ova je opcija za mene odbačena. Kao rezultat toga, letjeli smo u jednom smjeru sa gruzijskom avio -kompanijom Georgian airways, a u drugom - s našim Red Wings -om. Usluga aviokompanija je sasvim prihvatljiva, pogotovo jer je potrebno samo dva i pol sata leta. No karte su nekoliko puta jeftinije od, na primjer, Aeroflota.

Javni prijevoz

Kao što sam gore napisao, volim putovati sam, bez pribjegavanja uslugama vodiča i turoperatora. Najteža, odgovorna i zanimljiva stvar je razmisliti o ruti. U koji grad letjeti, kako doći do hotela sa aerodroma, kako se onda od njega voziti do drugih mjesta u zemlji. Ovaj dio mog članka bit će koristan onima koji također vole putovati sami.

Dakle, Gruzija je relativno mala država. Ako putujete na nekoliko dana, posebno na sedmicu ili više, savjetujem vam da ne sjedite na jednom mjestu, već da se vozite po različitim gradovima u ovoj zemlji.

Prva opcija koja vam pada na pamet je unajmiti automobil i ne kupati se u parnoj kupelji. Ovdje postoje mjesta za iznajmljivanje pa si to možete priuštiti. Ali, da budem iskren, neću savjetovati ovakav način putovanja po Gruziji. Ovde se voze vrlo aljkavo. Mnogo je nesmotrenih vozača koji čak i uz serpentinu idu uzbrdo velikom brzinom. Ovdje se svugdje krše saobraćajna pravila. Općenito, automobil treba iznajmiti samo ako ste iskusan vozač s dugogodišnjim iskustvom.

Druga opcija koju sam, zapravo, koristio tokom lutanja po Gruziji je minibus. Ovdje je to najpopularnija vrsta budžetskih putovanja između gradova. Većina naselja ima takozvane autobuske stanice. Najčešće se nalaze na području lokalne tržnice.

Konkretno, u Tbilisiju postoji nekoliko takvih autobusnih stanica, a sve se nalaze na određenoj udaljenosti od centra grada. No, oni se nalaze nedaleko od stanica metroa, tako da ne bi trebalo biti problema s dolaskom ovamo. Budite spremni na činjenicu da ćete čim izađete iz metroa odmah biti okruženi lokalnim taksistima (gruzijski taksisti su zasebna tema, o tome ću detaljnije pisati u nastavku). Oni će početi da vas pitaju gde želite da idete. I nakon vašeg odgovora, počet će vikati da će vas rado odvesti tamo. Ne, došli ste na autobusku stanicu ne tražeći taksi, već minibus! Nemojte se zavaravati. Taksi je skup, posebno ako planirate putovati u drugi grad.

Pronalaženje pravog minibusa ne bi trebao biti problem. Pitajte sve koje sretnete gdje je autobus za grad koji vam treba. Neka ne sve, ali neko će vam sigurno odgovoriti.

Dakle, na šta se morate mentalno pripremiti ako ste se usudili putovati Gruzijom minibusom:

Gruzijska tržišta su neprijatna mjesta. Posebno u Tbilisiju. Podsetili su me na naša tržišta koja su bila puna 90 -ih. Ovdje možete pronaći hranu, odjeću i elektroniku. Prljavo, bučno, neugodnog mirisa. Boravak na takvim mjestima teško se može nazvati ugodnom razonodom. Samo se morate sjetiti da niste ovdje dugo, samo da uđete u auto i odete

Raspored minibusa je prilično nejasan. Trče otprilike jednom na sat. Činjenica je da se vozači ne pridržavaju tačnog vremena polaska, već čekaju da se autobus potpuno napuni putnicima. Tako minibus može krenuti sa autobuske stanice nešto ranije od predviđenog vremena. Ili možda, naprotiv, ostanite 30-40 minuta. Ovo je vrlo obeshrabrujući trenutak i može biti teško planirati svoje vrijeme. Kad smo stigli na autobusnu stanicu u Tbilisiju, da bismo odatle požurili do grada Sighnaghi, morali smo čekati polazak minibusa skoro sat vremena. Općenito, dolazak na autobusnu stanicu u određeno vrijeme je, po mom mišljenju, prilično besmisleno. Stigli smo nasumično: kako stignemo, stići ćemo. Ništa ne zavisi od vas i vaše tačnosti

Minibusi nisu baš ugodan način prijevoza. Ne postoji takvo tehnološko čudo kao što je klimatizacija u gruzijskim minibusima. Na putovanju putnici jednostavno otvaraju prozore

Taksisti

Postoji šansa da ćete ipak morati koristiti taksi na ovaj ili onaj način. Na primjer, imao sam ovu situaciju. Stigli smo u grad Sighnaghi, koji je udaljen oko dva sata vožnje od Tbilisija. Ovdje smo stigli minibusom i na isti način smo se trebali vratiti. Prošetali smo gradom, razgledali znamenitosti, jeli u lokalnom kafiću, slikali se i vratili do autobuske stanice. Ali ispostavilo se da je zadnji autobus krenuo odavde u 18.00, a vrijeme je već bilo oko 7 navečer. Imamo hotel u Tbilisiju, sve stvari su na istom mjestu, u svakom slučaju potrebno se nekako vratiti. Pa sam morao koristiti usluge lokalnog taksiste.

Kao što znate, taksi je jedan od najskupljih načina prijevoza.

Ne postoje manje ili više isplativi taksiji: Uber, Gett-taxi i drugi. Samo u Tbilisiju postoji Yandex-taxi, u drugim gradovima i putem ove aplikacije ne možete naručiti automobil.

Unatoč činjenici da je općenito u gruzijskoj zemlji sve primjetno jeftinije nego u Rusiji, taksi je i dalje skupo zadovoljstvo. Taksisti uzimaju posebno veliki novac od turista na aerodromu.

Lokalni vozači su vrlo dosadni i ponekad nepristojni. Gotovo im mogu istrgnuti kovčeg iz ruku i ugurati ga u prtljažnik automobila, samo da koristite njegove usluge.

S njima se možete i trebate cjenkati. Unatoč činjenici da apsolutno ne znam kako to učiniti, u Gruziji sam uspio sniziti cijenu za 5-10, a jednom za svih 20 GEL.

Primijetio sam da taksist na početku jednostavno postavlja pretjeranu cijenu. Na primjer, traži 40 GEL za udaljenost od 10-15 km. Kad kažete da je to skupo, on počinje pričati priče da niko drugi nije jeftiniji, da imaju jako skup benzin, da će, ako smanjite cijenu, ostati u minusu. Najbolja opcija tada je jednostavno reći: "U redu, potražit ćemo druge opcije." Tada taksist kaže: "U redu, preko 35". Općenito, aukcija počinje, imate priliku sniziti cijenu.

Govorim sve ovo, jer sam po dolasku u Gruziju i sam bio zajeban sa taksistom. Kad sam napustio aerodrom, odmah je dotrčao čovjek koji je, zaustavivši automobil nasred ceste, dotrčao, uzeo nam kofere, bacio ih u prtljažnik i rekao da će ga uzeti gdje je potrebno. Pitao sam: "Koliko?" "Za 40 GEL", odgovorio je. Kad sam bio ogorčen visokim troškovima, počeo je puniti nešto o skupom benzinu i svemu ostalom o čemu sam gore pisao. Otkako sam krenuo sa aerodroma, prvi put sam vidio sve uokolo i niko mi nije rekao za neke suptilnosti, vjerovao sam. Tada sam shvatio da se ne isplati pratiti priče prvog taksista na koji je naišao. Da, njihov benzin je skup, ali ne toliko. I uvijek postoji prilika da nađete ljubaznijeg taksistu.

Mali životni hack. Ako trebate prijeći pristojnu udaljenost taksijem, pokušajte pronaći suputnike koji trebaju ići u istom smjeru kao i vi. Na ovaj način možete podijeliti cijenu na pola.

Walking

Na raznim putovanjima, u turističkim vodičima često sam nailazio na izraz da je glavni grad Gruzije, Tbilisi, evropski grad.

Da budem iskren, potpuno se ne slažem s tim. Ovdje je jako lijepo: divni pejzaži, zanimljiva originalna arhitektura.

Ali ovdje nisam primijetio ništa evropsko.

Glavna razlika, po mom mišljenju, je apsolutni nedostatak opreme za osobe s ograničenom pokretljivošću. Na Zapadu su dugo nastojali osigurati da kretanje osoba s invaliditetom na ulici bude što ugodnije. Drago mi je što vidim da se u našoj zemlji sve više radi u tom pravcu. No, nažalost, ovaj trend još nije stigao do Gruzije.

I u Tbilisiju i u drugim gradovima Gruzije šetnje mogu biti vrlo teške za osobe u invalidskim kolicima, kao i za žene koje nose svoju djecu u kolicima.

Prvo, gotovo nigdje nema rampi. Ni ivičnjaci ni stepenice; ni u metrou ni na ulici. Inače, hotel Tbilisi u kojem smo odsjeli nije imao lift, pa čak ni rampu. U isto vrijeme, stepenice koje su vodile do prostorija bile su vrlo visoke i strme. Nije se bilo lako popeti ovamo s koferima. Istovremeno, na web stranici hotela nije bilo upozorenja na ovu temu. Iz čega sam zaključio da je to njihov redoslijed stvari.

Drugo, na nekim mjestima trotoari su vrlo uski, ovdje može biti vrlo problematično propustiti osobu koja ide prema vama. U isto vrijeme, kvaliteta puta je obeshrabrujuća - posvuda ima jama, pukotina, rupa. Ovo se posebno odnosi na regiju Tbilisi, koja se naziva "Stari grad". Ovde je veoma lepo, slikovito, čarobno. Ali teško mogu zamisliti kako se osoba u invalidskim kolicima ili djevojčica s malim djetetom mogu preseliti ovdje.

Treće, Gruzija se upadljivo razlikuje od Evrope nepoštivanjem vozača prema pješacima. Ovdje nije uobičajeno ustupati mjesto čak ni na pješačkim prijelazima. Ako šetate gruzijskim gradovima i ulicama, uvijek pokušajte prijeći cestu bilo gdje na semaforu, bilo podzemnim prolazom.

Hrana

Mnogi moji poznanici, posjetivši Gruziju, vratili su se sa riječima: "Kako je tamo ukusno!"

Da budem iskren, bio sam malo razočaran lokalnom hranom. Naravno, prije putovanja u Georgiju već sam bio malo upoznat s tradicionalnom kuhinjom. Gruzijskih restorana u Rusiji ne nedostaje.

No, stigavši u domovinu kinkali i chakhokhbili, shvatio sam da mi želudac nije spreman za ovu stvrdnutu kavkasku hranu. Da, sve je ukusno. Ali, prvo, u velikoj većini mjesta gdje smo jeli, sve je bilo vrlo slano. Drugo, mnoga jela su bila previše masna.

Pravo oduševljenje doživjela sam samo od dva jela: šampinjona pečenih sa sirom suluguni i od različitih vrsta kačapurija.

Za one koji planiraju putovanje u Tbilisi, toplo preporučujem posjet mjestu "Khachapuri No. 1" (Sakhachapere No. 1). Nalazi se na adresi: ul. Dvorac Rustaveli, kuća broj 5. Ovdje je zaista vrlo ukusno, kačapuri su jednostavno odlični, dok cijene uopće ne grizu.

A ako se nađete u gradu Borjomi, koji je poznat po izvoru ljekovite vode, toplo vam preporučujem da posjetite mjesto koje se zove „Dimitrijeva vinska staza“(Dimitrijev podrum).

Nalazi se na adresi: Ulica 9. aprila, kućni broj 40. U blizini ulaza velikim slovima je ispisano: "Degustacija vina". Ovo nije restoran, niti restoran. Prodaje vino, sladoled i kafu. Ali sve je jednostavno odlično! I po ukusu i po kvaliteti. Vlasnik objekta je vrlo ljubazan čovjek koji dobro govori ruski i engleski. Prvo vas poziva da kušate vino. Pita koju vrstu volite: bijelu, crvenu, slatku, suhu itd. Donosi boce. Zatim iz svakog od njih sipa malo u vašu čašu. Okušate, a zatim naručite punu čašu svog omiljenog pića ili kupite cijelu bocu. Daleko sam od ljubitelja ovog drevnog napitka, pijem ga izuzetno rijetko i najčešće bez velikog zadovoljstva. Ali ovdje sam dobio pravo zadovoljstvo i po ukusu i po prijatnom opojnom stanju.

I kafa je ovde odlična. Ja sam ljubitelj kafe, važno mi je da je piće jako, pravo, sa malo gorčine. U Gruziji skoro nikada nisam iskusio zadovoljstvo da pijem kafu, skoro svuda je instant ili slaba. I evo, u vinskom podrumu, konačno sam mogao uživati u svom omiljenom piću! Općenito, ako dolazite u grad Borjomi, toplo preporučujem odlazak u vinski podrum Dimitri. Na primjer, ujutro popiti šalicu gorke kave. Ili uveče, nakon večere, da uživate u pravom kvalitetnom gruzijskom vinu.

Jezik

U Gruziji ne govore i ne razumiju svi ruski. Mlađa generacija ga gotovo uopće ne poznaje. Starija generacija ljudi, od 40 godina pa naviše, poznaje naš jezik. Ali, prije svega, ne sve. I drugo, najčešće samo nekoliko riječi i fraza.

Općenito, malo ljudi podnošljivo dobro govori engleski. Manje -više ga poznaju samo mlađe generacije. Za odrasle, posebno starije osobe, pokušaj da nauče nešto na engleskom jeziku je praktično beskorisno. Da budem iskren, to me jako iznenadilo. Mnogi putnici iz evropskih zemalja hrle u ovu zemlju, koji očigledno ne razumiju ni ruski ni gruzijski.

Općenito, budite spremni ponekad se suočiti s jezičnom barijerom, povremeno komunicirati s mještanima pokretima.

Gruzijsko pisanje je vrlo neobično, više liči na ligaturu nego na poznatije ćirilično ili latinično pismo. Stoga se ne biste trebali oslanjati na činjenicu da ćete intuitivno moći razaznati neka gruzijska slova.

Srećom, većina natpisa koji su potrebni turistima duplicira se na engleskom, a ponekad i na ruskom jeziku. Svi znakovi na putevima i aerodromima, meniji u kafićima i restoranima - sve je na engleskom. U metro Tbilisiju (ako se ne varam, ova vrsta javnog prijevoza dostupna je samo u glavnom gradu zemlje) nazivi stanica objavljeni su ne samo na gruzijskom, već i na engleskom jeziku.

Zaključak

Unatoč nekim negativnim nijansama, ipak preporučujem putovanje u Gruziju! Ona može pružiti ogromnu količinu oduševljenja, radosti, osjećaj estetskog zadovoljstva.

U isto vrijeme, putovanje će se pokazati mnogo budžetskijim nego u bilo koju evropsku zemlju.